Träna upp ditt minne...



Jag har funderat på att gå med i de "Tankspriddas Riksförbund".

Jag köpte en bok för flera år sedan som hette något i stil med "träna upp ditt minne", grejen är den att jag alltid glömmer bort den... Hur gör man då?

Skriver en påminnelse på handen? Nää, det går inte för då ser jag det jag skrivit men jag tänker inte på det för jag har så mycket annat att tänka på.

Ställer in en påminnelse på mobilen? Går inte heller, när den ringer har jag alltid något annat för mig, så jag kikar.. och glömmer.

Lägger fram boken? Eftersom jag glömmer bort den emellanåt så funkar inte det heller. För när ska jag komma ihåg att göra det?

Skriver en påminnelse på en lapp? Det går inte heller för jag har så många andra lappar överallt så den blir bara en i mängden.


Jag har en bok som heter "handbok för de tankspridda", den är så rolig och jag kan verkligen känna igen mig i mycket. Det finns verkliga händelser som de skriver om i boken. Bl.a så var det en kvinna som hade tagit bussen till bilbesiktningen. Hahaha, den är så bra. Inte för att jag lyckats med just det men med mycket annat.

Vardagen blir liksom inte tråkig, den fylls med massa överaskningar och ibland lite action när man är tankspridd. Man lär sig att vara kreativ i tanken för att kunna förklara sig till andra. För samtidigt som iaf jag är tankspridd så är jag skärpt samtidigt. Hur nu det går ihop... men det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0